Roksana Maślankiewicz i Marcin Talarek zostali nominowani do nagrody Design Alive Awards 2017. To nagroda świata designu, ale temat, którym się zajęli, jak najbardziej watchdogowy. Chodzi bowiem o wymyśloną i realizowaną przez nich kampanię Dbamy o lepszą codzienność, w której watchdogi pokazały, jak zmieniają świat. Zachęcamy do oddania głosu na tę kampanię i jej liderów.
Ale kampania jest znacznie szersza. Poprzez przedmioty codziennego użytku – lustro, szklanki, czajniczek – trafia do naszych domów i zachęca każdą i każdego z nas do pomyślenia, jak my sami zmieniamy otoczenie.
Któregoś dnia przyszedł do nas klient, by osobiście odebrać zakupione szklanki. I opowiedział nam swoją historię. Dla niego kampania była potwierdzeniem osobistego wyboru. Całą rodziną zdecydowali się, żeby podczas świąt Bożego Narodzenia – zamiast rozmawiać o tym samym co zwykle w zatłoczonych mieszkaniach – będą dyskutować o tym, gdzie pojadą na Święta w kolejnym roku. Rozmowa będzie ich łączyła, a perspektywa wyjazdu cieszyła. I to właśnie była ta zmiana codzienności, do której wszyscy w rodzinie są przyzwyczajeni, ale chyba niezbyt z niej zadowoleni. Kiedy nasz klient opowiadał tę historię, to twarz mu się cała śmiała.
Z kolei nasz przyjaciel z Czech – Jan Kotecky – zainspirował się otrzymanymi w prezencie szklankami do refleksji na losem psa Łajka, którego sześćdziesiąt lat temu człowiek posłał w kosmos na śmierć dla własnej chwały. Janek na to się nie zgadza, by człowiek podporządkowywał sobie świat zwierząt i głosi to na każdym kroku.
A co robią watchdogi, by zmieniać świat? Posłuchajcie naszych członkiń – Aliny Czyżewskiej i Moniki Bienias – w rozmowie z Mariuszem Szczygłem. Nagranie sprzed półtora roku, ale doskonale oddaj postawę, którą naszym zdaniem należy kształtować.
Komentarze