Zapraszamy na webinarium “Fundusz sołecki w pytaniach i odpowiedziach”

Od 2009 roku mieszkańcy wsi mogą podejmować wiążące decyzje o części budżetu gminy. Taką możliwość daje ustawa o funduszu sołeckim. O przeznaczeniu funduszu sołeckiego decydują bezpośrednio mieszkańcy sołectw na zebraniach wiejskich, a za jego wykonanie, podobnie jak całego budżetu gminy, odpowiada wójt.

O wyodrębnieniu funduszu sołeckiego, który jest budżetem obywatelskim, decyduje rada gminy i  musi to zrobić do 31 marca każdego roku. Z kolei do 31 lipca wójt gminy ma obowiązek poinformować sołtysów o tym, jaka kwota funduszu sołeckiego przypada na ich sołectwo.

Najważniejszą datą jest 30 września, gdyż do tego dnia musi odbyć się zebranie wiejskie i musi zostać złożony wniosek o dofinansowanie z funduszu sołeckiego wraz z uchwałą zebrania wiejskiego, protokołem i listą obecności z zebrania.

W środę 9 września o godz. 21 zapraszamy na webinarium, które poprowadzi Szymon Osowski – prezes Sieci Watchdog, ekspert prawny specjalizujący się m. in. w tematyce funduszu sołeckiego.

W czasie webinarium opowie m. in. o tym:

  • jak to zorganizować i przeprowadzić zebranie wiejskie,
  • jak powinien wyglądać wniosek,
  • na co można przeznaczyć fundusz sołecki,
  • jaka jest rola sołtysów,
  • kiedy wniosek może być odrzucony.
Nagranie z webinarium

Pomóż jawności i naszej niezależności!

Komentarze

  1. Sylwia

    Kiedy będzie dostepne nagranie?

  2. Anna

    Witam, mam nietypowe pytanie. Odbyło się zebranie wiejskie, mieszkańcy zadecydowali na co przeznaczyć fundusz sołecki niestety nie po myśli sołtysa. Sołtys składając wniosek o przyznanie Funduszu zmienił wartości i cel części przyznanych środków. Co my jako mieszkańcy możemy w tej sytuacji zrobić?

Dodaj komentarz

Przed wysłaniem komentarza przeczytaj "Zasady dodawania i publikowania komentarzy".

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *