Rekrutujemy!

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska rekrutuje na stanowisko członka/członkini zespołu poradni prawnej Stowarzyszenia.

Stowarzyszenie poszukuje studentek i studentów prawa chcących dołączyć do zespołu poradni prawnej.

Minimalne kwalifikacje osoby aplikującej:

  • student/studentka na kierunku prawo/prawo i administracja;
  • ukończony co najmniej III rok studiów na kierunku prawo/prawo i administracja;
  • zdany egzamin z prawa konstytucyjnego;
  • zdany egzamin z prawa administracyjnego i procedury administracyjnej;
  • umiejętność zarządzania czasem i realizacji założonych celów;
  • umiejętność proponowania rozwiązań prawnych;

Preferowane kwalifikacje osoby aplikującej:

  • doświadczenie zawodowe w zakresie stosowania procedury administracyjnej;
  • zainteresowanie tematyką ochrony praw człowieka, w szczególności prawem do swobodnego poszukiwania, otrzymywania i rozpowszechniania wszelkich informacji i poglądów;
  • znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  • atutem jest znajomość ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o samorządzie województwa,  ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko i/lub ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego;
  • znajomość podstawowych zasad funkcjonowania jurysdykcji krajowej i międzynarodowej;
  • motywacja i dążenie do tworzenia kompetentnego i zgranego zespołu poradni prawnej Stowarzyszenia.

Opis stanowiska:

Zespół poradni prawnej Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska udziela porad prawnych głównie w zakresie dostępu do informacji, udostępniania informacji o środowisku, ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego oraz w zakresie przepisów ustaw samorządowych. Zadaniem osób tworzących zespół poradni prawnej Stowarzyszenia jest regularne zwiększanie świadomości prawnej społeczeństwa poprzez udzielanie wsparcia prawnego w ramach pisemnych porad prawnych i edukowanie o przysługujących obywatelom i obywatelkom narzędziach prawnych umożliwiających uzyskanie informacji. Wykonywanie pracy na tym stanowisku wymaga rzetelności oraz terminowości w finalizowaniu zleconych zadań. Zlecane zadania obejmują sporządzanie pisemnych porad prawnych i opinii prawnych oraz projektów skarg, odwołań i wniosków na podstawie poszczególnych ustaw i przepisów prawa administracyjnego, sporadycznie również w ramach procedury karnej. Zespół poradni prawnej omawia swoją bieżącą pracę w czasie cotygodniowych spotkań (online).

Co oferujemy:

  • możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w organizacji społecznej zajmującej się ochroną praw człowieka, działającą w środowisku lokalnym i międzynarodowym;
  • darmowy, finansowany w pełni przez Stowarzyszenie, udział w 3-dniowym szkoleniu rekrutacyjnym prowadzonym przez specjalistów praktyków z zakresu konstytucyjnego prawa do informacji, który da solidne fundamenty do skutecznego stosowania przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej (udział w szkoleniu stanowi obowiązkowy etap rekrutacji);
  • roczną współpracę na podstawie umowy;
  • wynagrodzenie w wysokości 22 zł netto za godzinę;
  • elastyczny czas pracy, praca w formie zdalnej (zakładane obciążenie zadaniami w miesiącu to około 40 godzin)
  • cotygodniowe spotkania Zespołu Poradni prawnej Stowarzyszenia wspierające merytorycznie bieżącą pracę.

Osoby zainteresowane prosimy o wypełnienie i wysłanie formularza rekrutacyjnego online znajdującego się pod adresem: https://bit.ly/3HL8uVx, w terminie do 27 lutego 2022 r. (godz. 23:59:00) Prosimy o niewysyłanie CV i listów motywacyjnych. Obowiązkowym etapem rekrutacji jest udział w 3-dniowym, finansowanym przez Stowarzyszenie, szkoleniu rekrutacyjnym, na które zostaną zaproszone tylko wybrane osoby po rozmowach kwalifikacyjnych (maksymalnie 10 osób). Osoby wybrane na szkolenie rekrutacyjne powinny okazać aktualny unijny certyfikat COVID lub negatywny wynik testu RT-PCR na COVID-19, wykonany maksymalnie 48 godzin przed rozpoczęciem szkolenia. Udział w szkoleniu rekrutacyjnym nie gwarantuje nawiązania współpracy, stanowi jeden z etapów rekrutacji.

Etapy rekrutacji:

  1. 14.02 – 27.02:  osoby zainteresowane wysyłają wypełniony formularz rekrutacyjny, znajdujący się pod adresem https://bit.ly/3HL8uVx
  2. 28.02 – 04.03:  wybrane osoby otrzymują zaproszenie na rozmowy kwalifikujące do 3-dniowego, obowiązkowego szkolenia rekrutacyjnego (rozmowy będą prowadzone online)
  3. 11.03 – 13.03:  obowiązkowe szkolenie rekrutacyjne (forma stacjonarna w Pruszkowie pod Warszawą)
  4. 14.03 – 25.03:  rozmowy rekrutacyjne z osobami, które ukończyły obowiązkowe szkolenie rekrutacyjne (rozmowy będą prowadzone online)
  5. 28.03 – 31.03:  podpisanie umowy i rozpoczęcie współpracy od 01.04.2022 r.

 

Zachęcamy do zapoznania się z naszą polityką równości, dostępności i zrównoważonego rozwoju.

Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w rekrutacjach Stowarzyszenia znajduje się tutaj: Klauzula.

 

 

Podoba Ci się ten artykuł? Wesprzyj nasze działania darowizną.

Komentarze

Dodaj komentarz

Przed wysłaniem komentarza przeczytaj "Zasady dodawania i publikowania komentarzy".

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *