Dbamy o lepszą codzienność

Ruszyliśmy z kampanią promującą działania strażnicze. Do poznania watchdogów zaprosiliśmy projektantki i projektantów rzeczy użytkowych. Powstały już pierwsze z nieoptymalnie działających przedmiotów, inspirujących do ulepszania otaczającej nas rzeczywistości. Nasze spoty można było zauważyć w metrze, a materiał z Piotrem Kodzisem pokazuje kilka regionalnych telewizji.

logo_dbamyolepszacodziennosc1-1024x322

Wierzymy, że wszyscy możemy wpływać na to, jak wygląda nasze otoczenie. Mamy do tego narzędzie w postaci działań strażniczych. Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie i zwrócić uwagę na to, co można poprawić w funkcjonowaniu instytucji publicznych wpływających na nasze codzienne życie.

By o tym przypominać, zaaranżowaliśmy niecodzienne spotkania strażników i projektantów. Jan Kochański pojechał na Sejneńszyznę, by poznać Piotra Kodzisa, który kilka lat temu dowiedziawszy się, że tuż obok jego domu ma wyrosnąć ferma wiatrowa, zaangażował się na stałe w sprawdzanie, co planują wójtowie i radni w jego powiecie. Film o ich spotkaniu i założeniach kampanii można zobaczyć z perspektywy Piotra oraz Jana.

czajniczek
Czajniczek zaprojektowany przez Jana Kochańskiego

Żyjemy coraz szybciej. W natłoku codziennych obowiązków często brakuje nam czasu na zatrzymanie się i refleksję nad tym, co w naszym otoczeniu – relacjach, lokalnej społeczności czy np. mieście – działa, jak działa i co możemy zrobić, aby działało lepiej. Myślimy o tym zazwyczaj wtedy, gdy odczuwamy już negatywne konsekwencje braku wcześniejszego namysłu i działania. Często dopiero wtedy staje się dla nas oczywiste, że coś mogliśmy zrobić – poprawić, ulepszyć, zmienić.

Katarzyna Batko-Tołuć,
Członkini Zarządu
Sieć Obywatelska Watchdog Polska

Pokazaliśmy również lustro zaprojektowane przez Kamilę Niedźwiedzką i Nikodema Szpunara po spotkaniu z Moniką Bienias, która zaczęła działać, ponieważ jej wieś, leżąca na uboczu gminy, miała nikłe szanse na jakiekolwiek inwestycje.

LUSTRO-NIKODEM.00_01_11_20.Still005-1024x576

Niebawem pokażemy kolejne przedmioty, a w maju ruszymy również z akcją crowdfundingową, by pierwsze czajniczki Jana i Piotra niosły watchdogowy przekaz po całej Polsce. Wszystkich zainteresowanych nabyciem przedmiotów powstałych w ramach kampanii Dbamy o lepszą codzienność zapraszamy do naszego sklepu lub prosimy bezpośredni kontakt mailowy na adres: roksana.maslankiewicz@siecobywatelska.pl.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *